Μην πιστεύεις ότι ακούς και βλέπεις

Στη ζωή όλα είναι θέμα οπτικής. Ανάλογα με το ποια άτομα εξετάζουν μια κατάσταση θα σου δώσουν και διαφορετικά αποτελέσματα αναλόγως την οπτική τους. Στην ουσία ότι βλέπεις, ακούς και διαβάζεις, σαν το χαλασμένο τηλέφωνο μεταδίδεται παραφρασμένα και αλλοιωμένα από το αρχικό νόημα που είχε ένα μήνυμα. Όπως ένα ποίημα μπορεί να αναλυθεί από διάφορες οπτικές, έτσι και τα γεγονότα που παρουσιάζονται και διαδίδονται στην καθημερινότητα μας κάθε άλλο παρά γεγονότα είναι. 

Μην πιστεύεις ότι ακούς και βλέπεις

Βλέπουμε στην τηλεόραση μονάχα ένα μέρος της αλήθειας που συμβαίνει στον κόσμο και συνήθως αυτή η “αλήθεια” έχει αρνητικό χαρακτήρα. Μας βομβαρδίζουν με περιστατικά και “γεγονότα” που συμβαίνουν ανά τον κόσμο, και αν συνηθίζεις να ενημερώνεσαι και να παρακολουθείς ειδήσεις καθημερινά, αναπόφευκτα η άποψη που θα σχηματίσεις θα είναι αρνητική για την κατάσταση που βρίσκεται αυτή τη στιγμή ο πλανήτης. Ποιος αποφασίζει όμως το τι θα φτάσει στην δική σου αντίληψη; Πως αποφασίζει το τι θα φτάσει στα δικά σου μάτια και αυτιά, από ένα σωρό περιστατικά που συμβαίνουν καθημερινά στον πλανήτη; Γιατί στην πλειοψηφία οι ειδήσεις που προβάλλονται καθημερινά έχουν αρνητικό χαρακτήρα;

Μήπως ο σκοπός είναι να σε προϊδεάσουν αρνητικά για το τι συμβαίνει στον κόσμο και να σε κρατήσουν φοβισμένο;

Γιατί σκέψου λίγο με όλα όσα προβάλλονται στις ειδήσεις όλα αυτά τα χρόνια πραγματικά τι σκέψεις κάνεις για τον κόσμο; Πως σε κάνουν να αισθάνεσαι;

Σκέψου όμως από την άλλη αν ξαφνικά υπήρχε ένα φίλτρο για το τι προβάλλεται στην τηλεόραση με μοναδικό σκοπό όσα βλέπεις να επηρεάζουν θετικά την ψυχολογία σου, πόσο διαφορετικά θα έβλεπες τον κόσμο; Πόσο διαφορετικός θα ήταν ο κόσμος αν σταματούσαν να προβάλλονται σκηνές βίας και ειδήσεις εκφοβισμού; Με την πάροδο του χρόνου ξαφνικά θα νομίζαμε πως ήρθε η ουτοπία στην γη. Αν δεν έχεις τρόπο να δεις και να ακούσεις για αρνητικά περιστατικά που επηρεάζουν καθημερινά την ψυχολογία σου, τον τρόπο που σκέφτεσαι και δρας στη ζωή σου, με την πάροδο του χρόνου θα αρχίσεις να βλέπεις τον κόσμο πιο φωτεινά, το μέλλον σου πιο αισιόδοξα, τον εαυτό σου με άλλο μάτι.

Ο κόσμος σου και η αντίληψη που έχεις για αυτόν πλάθεται από τις σκέψεις σου και από τα όσα σε επηρεάζουν καθημερινά. Αν καθημερινά έχεις θετικές επιρροές, όπως ακριβώς στα social media και στο YouTube ο αλγόριθμος γεμίζει τις αρχικές σου σελίδες με το περιεχόμενο που αλληλεπιδράς συχνότερα, έτσι αν σταματήσεις να αλληλεπιδράς με ότι σε κρατάει πίσω και σε επηρεάζει αρνητικά, θα αλλάξει ο τρόπος που βλέπεις τα πράγματα και που αντιλαμβάνεσαι τη ζωή. Και αφού αλλάξει αυτό θα αρχίσεις να βλέπεις το καλό στον πλανήτη και αφού το καλό μόνο βλέπεις πια αυτό θα προσελκύεις και πάντα στη ζωή σου. Γιατί ο κόσμος μας διαμορφώνεται από τις σκέψεις μας. Αν κάνεις συνέχεια αρνητικές σκέψεις και αφήνεις τα μέσα μαζικής ενημέρωσης να σου κάνουν πλύση εγκεφάλου γιατί θέλουν να σε κρατούν εγκλωβισμένο στο φόβο, ποτέ δε θα καταφέρεις να ζήσεις ελεύθερος και να δεις τον κόσμο όπως είναι πραγματικά.

Υπάρχει κακό στον κόσμο σίγουρα αλλά στην πλειοψηφία του επικρατεί το καλό. Όσο πιο γρήγορα καταλάβεις την προπαγάνδα των media τόσο γρηγορότερα θα ελευθερωθείς. Στην τελική όπως έκανε ο Νίο στο Matrix τι προτιμάς απ' τα δύο το κόκκινο ή το μπλε χάπι;

Γιατί αν ξεκινήσεις να συχνάζεις περισσότερο στο YouTube και στα social media και σταματήσεις να ενημερώνεσαι ειδησεογραφικά για ότι γίνεται θα δεις πως όλα λειτουργούν ομαλά. Οι άνθρωποι κυνηγούν τα όνειρα τους. Κάνουν ταξίδια. Τρώνε. Δημιουργούν. Γυμνάζονται. Τραγουδάνε. Τίποτα extreme. Τίποτα στην πραγματικότητα ανησυχητικό δεν συμβαίνει. Όταν όμως δίνεις την προσοχή σου σε οποιοδήποτε συμβάν και παρουσιάζεις μια κατάσταση σαν γεγονός, το κάνεις θέμα και είδηση. Από εκεί που κάτι απλά θα μπορούσε να περάσει και να φύγει σε μια στιγμή από την αντίληψη σου, όσο συνεχίζεις να το προβάλλεις και να το προωθείς το κάνεις σημαντικό, σοβαρό, ανησυχητικό.

Όπως τα παιχνίδια δεν θα ήταν ενδιαφέροντα αν δεν κρατούσες σκορ έτσι και μια κατάσταση δεν αποτελεί είδηση αν δεν της δώσεις την προσοχή που πρέπει. Αν δεν την παρουσιάσεις σημαντική. Και αφού κάθε κατάσταση από τη στιγμή που κρύβονται διάφορα συμφέροντα από πίσω μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο που σκέφτεσαι, βλέπεις και αντιλαμβάνεσαι τα πράγματα, ποτέ δεν θα παρουσιάζεται με τρόπο που σε αφήνει αδιάφορο. Πάντα θα μεγεθύνεται με σκοπό να βγει κάποιο κέρδος από την προσοχή που της δίνεις.

Γιατί ο κόσμος σήμερα οι ειδήσεις και το μάρκετινγκ έτσι λειτουργούν. Δημιουργούν “γεγονότα” που παρουσιάζονται σαν προβλήματα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια ανάγκη για την καταπολέμηση του κάθε προβλήματος. Έπειτα σε ένα ωραίο περιτύλιγμα ύστερα από “δική σου απαίτηση”, σου πουλάνε την λύση για το πρόβλημα που πριν δεν γνώριζες πως είχες. Με έξυπνο τρόπο ελέγχουν τη ζωή και τις κινήσεις σου, κάτω από τη μύτη σου, χωρίς εσύ να το παίρνεις είδηση.

Γιατί πως είναι δυνατόν να σκεφτείς πως η κοινωνία σήμερα δε θέλει το καλό σου, δε λειτουργεί προς όφελος σου, αλλά δρα με τέτοιο σκοπό ώστε να έχει κέρδος από εσένα; Σε χρησιμοποιεί καθημερινά για όλα τα χρόνια της ζωής σου, ενώ στην ουσία σε αφήνει να πιστεύεις πως στην πραγματικότητα σε προστατεύει. Αλλά ο φόβος είναι ένα ισχυρό όπλο ελέγχου που δυστυχώς έχει πέσει σε λάθος χέρια. Γιατί οι προθέσεις της κοινωνίας δεν είναι αγνές και αν πιστεύεις πως είναι κάνεις λάθος. Στην πραγματικότητα κανενός οι προθέσεις δεν είναι αγνές όταν προσπαθούν να σε χειραγωγήσουν με κάποιον τρόπο να κάνεις αυτό που θέλουν.

Γιατί είναι πολύ εύκολο ο καθένας να σε πείσει να κάνεις κάτι που δε θες κάνοντας επίκληση στο συναίσθημα σου. Είτε αυτό το συναίσθημα είναι ο φόβος είτε η αγάπη. Γιατί πείτε μου πόσες φορές δεν επικαλέστηκαν οι γονείς σας την αγάπη σας για αυτούς προκειμένου να σας πείσουν να κάνετε κάτι, και πόσες ακόμα δεν σας φόβισαν όταν ήσασταν παιδιά προκειμένου να υπακούσετε σε αυτά που σας έλεγαν.

Όταν μπορείς να ξεγελαστείς και να υποκύψεις να κάνεις κάτι που κάποιος άλλος με κάποιο τρόπο κατάφερε να σε παρακινήσει να το κάνεις, φανταστείτε πόσο εύκολο είναι να κάνεις πράγματα και να δημιουργείς πεποιθήσεις που έχουν παρουσιαστεί με πιο έντεχνο τρόπο, γιατί για αυτό το λόγο σχεδιάστηκαν. Να σου δημιουργήσουν πεποιθήσεις που ελέγχουν τον τρόπο που ζεις.

Εδώ υπήρχε ολόκληρο πρόγραμμα της CIA με την ονομασία MKUltra, που έκαναν πλύση εγκεφάλου σε διάφορους ανθρώπους χωρίς την συγκατάθεση τους στην πλειοψηφία, με σκοπό να ελέγχουν το μυαλό τους. Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι “πλύσης εγκεφάλου” που χρησιμοποιούνται ακόμα και στο μάρκετινγκ. Ο εγκέφαλος μας είναι με τέτοιο τρόπο σχεδιασμένος που όταν του παρέχεις τις ίδιες πληροφορίες για μεγάλο χρονικό διάστημα τις υιοθετεί αναγνωρίζοντας τες σαν δικές του.

Όλη η κοινωνία μας είναι πλασμένη με την διαλεκτική του Χέγκελ (Hegelian Dialectic) που βασίζεται στα εξής: πρόβλημα, αντίδραση, λύση. Σύμφωνα με αυτή τη σειρά αν σκεφτείτε από το πιο απλό, το φαγητό μας, λειτουργεί όλη η οικονομία σήμερα. Κάθε τόσο βγαίνουν νέα προϊόντα προκειμένου να καλύψουν μια “ανάγκη”. Στην πραγματικότητα οι εταιρείες εντοπίζουν-δημιουργούν ένα πρόβλημα με αποτέλεσμα να τραβάνε την προσοχή του κοινού. Ο καθένας έπειτα αντιλαμβάνεται το πρόβλημα που δεν γνώριζε πριν του το δείξουν ότι υπήρχε, και οι εταιρείες που τόσο πολύ μας νοιάζονται μας προσφέρουν-πουλάνε την λύση. Στην ουσία όλα γίνονται για το κέρδος. Κάθε επιχείρηση που θέλει να βγάλει χρήματα προσπαθεί να αντιμετωπίσει-εντοπίσει ένα πρόβλημα και μέσα από την λύση του να βγάλει χρήματα.

Το ίδιο ισχύει και με τις ειδήσεις και τα κανάλια ιδιωτικά ή μη, γιατί και το κράτος είναι μια κερδοσκοπική επιχείρηση αν θέλετε αφού η οικονομία του εξαρτάται από τον πληθυσμό και τους κατοίκους του. Στην ουσία ο κάθε εργαζόμενος πολίτης είναι υπάλληλος του κράτους αφού πληρώνει φόρους και η οικονομική του κατάσταση και ευημερία επηρεάζει άμεσα την οικονομική κατάσταση και ευημερία του κράτους. Από την στιγμή που κάποιος έχει χρηματικό όφελος από τα γεγονότα-ειδήσεις-προϊόντα που παρουσιάζει, είναι το λιγότερο αφελές να σκέφτεσαι ότι θέλει το καλό σου και όχι να επωφεληθεί οικονομικά από εσένα ή από μια κατάσταση που παρουσιάζει ως αλήθεια.

Όλα στη ζωή μας σήμερα έχουν να κάνουν με το πόσο ωραία θα τα παρουσιάσεις, πόσο ωραίο περιτύλιγμα θα τους φτιάξεις, πόσο ωραία ιστορία θα πλάσεις για να πείσεις το κοινό να σε προσέξει. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως συνωμοτούν όλοι εναντίον σου, θέλουν το κακό σου και δεν πρέπει να εμπιστεύεσαι κανέναν και τίποτα. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να δίνεις λίγο περισσότερο προσοχή στο πόσο εύκολα κερδίζουν την προσοχή και την εμπιστοσύνη σου, πόσο εύκολα επηρεάζεσαι από αυτά που βλέπεις, πόσο εύκολα πιστεύεις πως ότι σου παρουσιάζουν ισχύει και είναι αλήθεια χωρίς να αμφισβητείς τις προθέσεις καθενός.

Μπορεί κι εγώ αυτή τη στιγμή να προσπαθώ να σας μπερδέψω, να παίξω με το μυαλό σας. Το θέμα είναι στο τέλος να μάθετε να εμπιστεύεστε τη δική σας κρίση, να ακούτε το ένστικτό σας. Αυτή τη φωνούλα που έχετε μάθει να αγνοείτε σε όλη σας τη ζωή. Και να ξέρετε κάτι, το ένστικτο ποτέ δεν είναι διστακτικό και δεν απαντάει με φόβο. Το μυαλό λειτουργεί με φόβο. Η φωνή της λογικής σε κάνει πάντα να ενεργείς με φόβο. Το ένστικτο είναι θαρραλέο και απόλυτο!

Αν θέλετε να αναπτύξετε το ένστικτο σας, μάθετε να το ακούτε και να ακολουθείτε ότι σας λέει περισσότερο. Κάντε διαλογισμό και μέσα από την εσωτερική σας ηρεμία θα μάθετε να ακούτε και να ξεχωρίζετε αυτή τη φωνή καλύτερα!




 PIN IT 



Βρίσκεις το περιεχόμενο μας βοηθητικό; Υποστήριξε μας! Κέρασε μας έναν καφέ! 


You May Also Like

0 σχόλια